מה זה מיתוג עסקי
ברגע שאתם מתחילים בתהליך של פתיחת עסק חדש עליכם ליצור את השפה של העסק, עליכם להגדיר את קהל היעד ואת המסרים שאתם רוצים לשדר ללקוחות שלכם ועליכם גם ליצור את כל הכלים הגראפיים שבאמצעותם תוכלו לקדם את העסק מכל הבחינות.
במאמר של היום ננסה להבין מה זה מיתוג, נסביר מה כולל המיתוג, איך להגיע מוכן לתהליך של מיתוג, מהי חבילות מיתוג לעסק ואיך תוכלו להקטין את עלויות המיתוג באופן משמעותי.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה מיתוג?
מיתוג הוא התהליך שבו אנחנו ניצור את השפה של העסק ואת כל הכלים שהעסק צריך מבחינה גרפית. חלק מתהליכי המיתוג גם כוללים בחירת שם לעסק ואת הקופירייטינג אבל במאמר הזה נתמקד בעיקר במיתוג שכולל אך ורק את הצד הגרפי.
בתהליך המיתוג אנחנו יוצרים תחילה עיצוב לוגו ובהתאם לתקציב של העסק אנחנו ניצור כלים נוספים למיתוג שיעזרו לכם לקדם את העסק באופן יעיל וטוב יותר. מהם הכלים שיוצרים במיתוג? נסביר לכם בפסקה הבאה.
מהם הכלים שאפשר לייצר בתהליך המיתוג?
כשאנחנו אומרים "כלים" אנחנו מתכוונים לאלמנטים גרפיים שבהם העסק יעשה שימוש בתהליך הקידום והפרסום שלו.
הכלים האלו יכולים להיות כמו שציינו בהתחלה: עיצוב לוגו, בניית אתר, חתימה למייל, באנר לפייסבוק, נייר מכתבים, מעטפה ממותגת, שלט לחנות, עמוד נחיתה ואלף ואחת דברים נוספים שאפשר לקבוע בהתאם לסוג העסק ולצרכים שלו.
כאשר אתם מגיעים לחברה שעוסקת במיתוג חשוב לבוא מוכנים עם הפריטי מיתוג שאתם צריכים וזאת על מנת שהם לא ידחפו לכם פריטים שבפועל אתם לא צריכים ולא תצטרכו בעתיד.
איך להגיע מוכן לתהליך של מיתוג?
הדרך הטובה ביותר להגיע מוכנים לתהליך של מיתוג לעסק זה לעשות שיעורי בית ולהבין מה אתם צריכים, מי המתחרים שלכם, מה המסרים שאתם רוצים לשדר ללקוחות, מי קהל היעד, מה הסגנון העיצובי שאליו אתם מתחברים ועוד…
בתחום של המיתוג יש חברות שונות ואנשים שונים שעובדים בצורה שונה. לדעתנו האישית הנוסחה מאוד פשוטה ואם לכם אין שום מושג מה אתם רוצים גם לאדם שנמצא מולכם לא יהיה מושג ולכן חשוב להקדיש את הזמן לצורך מחשבה והבנה של מה אתם מחפשים ומה אתם רוצים לראות בשפה הגרפית של העסק.
אלא אם כן אתם פונים אל קופירייטר שיבחר עבורכם את שם העסק רצוי להגיע אל המעצב הגרפי עם השם מוכן על מנת לזרז תהליכים ולאפשר להתחיל בעבודה כמה שיותר מהר.
מהי חבילת מיתוג וכמה היא עולה?
מיתוג זה שם מורכב ותהליך של מיתוג יכול להכיל עיצוב לוגו בלבד ולעיתים המיתוג יכול להכיל הרבה פריטים נוספים כמו: בניית אתר, חתימה למייל, נייר מכתבים, מעטפה ממותגת ועוד…
אנחנו לא נציין מחירים כי באמת שמחירי השוק יכולים להשתנות מאדם אחד לאחר ולעיתים אתם יכולים לשלם פי כמה וכמה על אותה עבודה בדיוק. מה שכן נציין זה שכאשר מדובר על חבילת מיתוג גדולה ומורכבת אז העלות היחסית של כל פריט תקטן באופן משמעותי וזה יאפשר לכם לחסוך את העלויות שהייתם משלמים על מנת לעצב את כל הפריטים בפעם אחד.
מומלץ גם ליצור את כל השפה המיתוגית ואת כל פריטי המיתוג בפעם אחד ועל ידי אותו מעצב גרפי על מנת לייצר אחידות בין הפריטים השונים. כאשר אתם מעצבים כל פריט על ידי מעצב אחר אז בדרך כלל יהיה הרבה יותר קשה לשמור אחידות בכל העיצובים של העסק.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
למי שלא הצליח לפצח את התעלומה של מה זה מיתוג tz חשוב להבין שמיתוג זה התהליך שבו יוצרים את השפה והמסרים kעסק. איך יוצרים את השפה ובאילו כלים? נלמד אתכם במאמר הבא.
לוגו, לוגו , לוגו אם אתם עדיין לא יודעים מה זה אז תגידו שלום. לוגו זה האלמנט הגרפי החושב ביותר עבור העסק שלכם ובמאמר הבא תקבלו טיפים חשובים לעיצוב לוגו מקצועי.
מרבית האתרים הבנויים ברחבי הרשת הם אתרי תדמית שהמטרה שלהם היא להציג את מה שיש לעסק להציע. אם אתם עדיין לא בטוחים מה זה אתר תדמיתי כנסו למאמר הבא.
בואו לגלות כיצד מיתוג לעסק יכול למנף את העסק שלכם בעזרת שפה גרפית, אסטרטגיה מגובשת, אפיון העסק ופילוח קהל היעד עם טיפים חשובים למיתוג נכון והבנת מטרות העסק.