קידום אתר בגוגל – הסוד להצלחה
נכון להיום כולם כבר יודעים זאת, קידום אתרים הוא אחד התחומים החשובים ביותר בעולם הדיגיטל. אתר שלא מתקדם בגוגל ומגיע למקומות הראשונים זה אתר שלא יקבל תנועה.
אתר שלא יקבל תנועה לא יקבל לקוחות, ועסק שלא יקבל לקוחות הוא עסק שיקרוס ויפשוט את הרגל. המסקנה היא שכדאי לקדם את האתר בגוגל באופן כי טוב ואפקטיבי שאפשר כי זה מה שיביא לכם את רוב הלקוחות ולעסק.
במאמר הבא נדבר על מרבית הפרמטרים שצריך להכיר על מנת לקדם את האתר בגוגל בצורה המהירה והטובה ביותר.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
תוכן - הפרמטר החשוב ביותר לקידום אתר
נכון להיום זה כבר ידוע לכולם. תוכן הוא הפרמטר החשוב ביותר לקידום בגוגל. זה אומנם לא הפרמטר היחידי וישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על הקידום בגוגל אבל תוכן הוא המרכזי שבניהם וההשפעה שלו היא הגדולה ביותר.
בעבר היינו יכולים לראות בגוגל אתרים ברמה נמוכה עם עיצוב של הכל בשקל והיינו שואלים את עצמנו, איך יכול להיות שאתר כזה מעפן נמצא במקומות הראשונים?
היום זה כמעט לא קורה ואנחנו רואים בתוצאות הראשונות בעיקר אתרים איכותיים עם עיצובים איכותיים. כמעט תמיד אנחנו נראה גם תוכן איכותי וארוך.
אפשר עדיין לראות בגוגל אתרים שנראים כמו תחת במקומות הראשונות אבל כמעט וכבר אי אפשר לראות עמודים קצרים שלא מכילים תוכן בכלל בתוצאות הראשונות.
הצד הטכני של האתר
לאחר שהבנו את החשיבות של התוכן אחד המרכיבים החשובים הבאים יהיה איך בנוי האתר. החלק של הצד הטכני כולל בתוכו הרבה דברים שונים כמו: שיפור מהירות טעינה לאתר, שימוש נכון בכותרות, אופטימיזציה לתמונות, היררכיה נכונה לאתר, הגדרת כותרת ותיאור Meta ועוד…
זה מעט קשה ללמוד את הצד הטכני וזה משהו שמצריך הרבה השקעה וזמן לימוד. אחת הדרכים שבהם אפשר ללמוד את התחום של בניית אתרים באופן מקצועי תהיה על ידי לימוד מתוך קורס בניית אתרים.
ברגע שמדובר על קורס איכותי ברמה גבוהה אתם תוכלו לקבל ממנו את כל הדגשים החשובים שצריך וחייב להכיר על מנת לבנות אתר מקצועי שמספק תוצאות ומתקדם בגוגל.
מניסיון הצד הטכני של בניית אתר באופן נכון הוא אחד מהחשובים ביותר. בתור בונה אתרים יצא לי להתנסות בבנייה של אתרים מחדש עם אותו תוכן בדיוק ורק שיפור של הצד הטכני ושל כל הטעויות שנוצרו בעת בניית האתר גרמו לאתר לזנק במיקומים באופן משמעותי.
קישורים חיצוניים
הפרמטר הבא שצריך להכיר זה הנושא של קישורים חיצוניים. גם כאן מדובר על פרמטר חשוב במיוחד. גוגל מסתכלים על אתרים אחרים שמקשרים אל האתר שלנו בתור ביקורת חיובית.
ברגע שאתר מסוים בוחר לצרף לעמוד שלו את האתר שלנו ולאפשר לגולשים להיכנס מתוך האתר שלו אל האתר שלנו אז הוא מספק מדד אמון מסוים שעוזר לציין שהאתר שלנו איכותי.
אז אם זה לא הובן עד עכשיו, קישורים חיצוניים הם אתרים שלא שייכים לנו ושמקשרים מתוך מאמר או עמוד מסוים אל האתר שלנו. במידה והקישור החיצוני מופיע גם על ביטוי שאנחנו רוצים לקדם אז זה יגדיל את היכולת שלנו לקדם עמוד מסוים על ביטוי מסוים בגוגל.
הבעיה עם קישורים חיצוניים היא שקשה להשיג אותם. בשביל להשיג קישור חיצוני צריך או שיהיה לך רשת של אתרים בבעלותך שמהם אתה יכול לקשר לאתר שאתה רוצה לקדם או לרכוש קישורים בתשלום שבהם אתה משלם כמה מאות שקלים לכל אתר שאתה מקבל ממנו קישור.
כמובן שאפשר להשיג קישורים גם מאתרים ברמה נמוכה יותר כמו פורמים, אינדקסים ואתרים בסגנון שכל אחד יכול לפרסם בהם קישור, אבל בדרך כלל מדובר על קישורים ברמה נמוכה יותר וההשפעה שלהם על קידום האתר שלנו תהיה נמוכה יותר.
ככל שהאתר שממנו אנחנו מקבל את הקישור יהיה יותר חזק כך העוצמה של הקישור תהיה חזקה יותר ובאופן תאורתי זה אמור לאפשר לאתר שלנו להתקדם בצורה טובה יותר בגוגל.
זמני שהייה + חווית משתמש
הדבר הבא שאנחנו צריכים להכיר כאשר אנחנו רוצים לבנות אתר שקל לקדם בגוגל זה הנושא של זמני שהייה באתר וחווית משתמש.
ככל שחווית המשתמש באתר תהיה יותר טובה כך הגולש יישאר באתר יעבור בין העמודים השונים, וככל שהגולש נמצא באתר יותר זמן (למשל 10 דקות) זה משחק לטובתנו כי זה יסייע גם בקידום של האתר בגוגל.
היום הזמני שהייה באתר הפכו להיות גורם חשוב במיוחד בדירוג של גוגל והמדד הזה כנראה יקבל יותר כוח ככל שהזמן יעבור. הרעיון מאחורי זה עובד בצורה הבאה: ברגע שמישהו עושה חיפוש בגוגל הוא נכנס לאחת מהתוצאות.
גוגל יוצרים חותמת זמן למשתמש ברגע שהוא לחץ על התוצאה ומכאן הם עוקבים אחר הפעילות שלו. אם המשתמש נכנס לתוצאה ונשאר שם למשך הרבה זמן אז גוגל יבינו שכנראה מדובר על תוצאה רלוונטית עבור הגולש.
אם המשתמש בילה באתר 10 שניות ויצא באופן מיידי ולאחר מכן בחר תוצאה אחרת במקום אז גוגל יבינו שמדובר באתר פחות איכותי. ברגע שיש לגוגל הרבה נתונים של משתמשים שביצעו את אותה פעולה הם יוכלו להחליט האם מדובר בתוצאה איכותית או תוצאה שלא רלוונטית לפי ההתנהגות של הגולשים.
אם למשל מתוך 1,000 אנשים שחיפשו ביטוי מסוים כמעט כולם נכנסו לתוצאה הראשונה וחזרו אחורה בדפדפן ועברו לתוצאה השנייה לאחר כמה שניות אז גוגל יבינו שמדובר בעמוד לא איכותי. זה עובד גם להיפך אם הרבה גולשים יכנסו לאתר ויישארו באתר כמות זמן גדולה אז גוגל יבינו שמדובר על אתר איכותי.
וותק של אתר
פרמטר נוסף שחשוב מאוד להכיר זה הנושא של וותק אתר. ככל שהאתר שלנו יותר חדש יהיה יותר קשה לקדם אותו בגוגל. אם יש לאתר וותק של כמה שנים אז התהליך יהיה יותר קל. אתר חדש ללא וותק הוא אתר שגוגל עדיין לא סומך עליו וזה עשוי לקחת זמן עד שהאתר יצבור את האמון של גוגל.
אם עלה לכם רעיון והחלטתם לפתוח אתר ולקדם אותו זה יכול להיות רעיון טוב להתחיל לבנות אתר ולצבור ניסיון עוד לפני שיש מוצר. אפילו לבנות אתר של עמוד אחד או שתיים ולתת להם לצבור וותק יאפשרו לכם לקדם את האתר באופן מהיר במיוחד ברגע שתחליטו לבצע את זה.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
מרבית האתרים הבנויים ברחבי הרשת הם אתרי תדמית שהמטרה שלהם היא להציג את מה שיש לעסק להציע. אם אתם עדיין לא בטוחים מה זה אתר תדמיתי כנסו למאמר הבא.
בין אם זה אתר תדמיתי, חנות וירטואלית, או פורטל קיימים סוגים שונים של אתרים. רוצים לדעת מה סוגי האתרים, מה המשמעות שלהם ואיזה סוג אתר יעבוד עבורכם? כנסו למאמר הבא.
בשנים האחרונות החשיבות של תצוגת האתר במובייל גדלה ואתר שלא מותאם למובייל יגרום להפסדים רבים. במאמר זה נדבר על חשיבות התאמת אתר למובייל.