כלים חשובים למיתוג מקצועי לעסק
למי שעדיין לא הצליח לפצח את התעלומה של מה זה מיתוג אז חשוב שתבינו שמיתוג הוא התהליך שבו אנחנו יוצרים את השפה והמסרים של העסק ואת כל הכלים הגרפיים הקשורים לעסק. מהם אותם הכלים הגרפיים שאנחנו יוצרים בתהליך המיתוג? תמשיכו לקרוא ותגלו את כל פריטי המיתוג החשובים ביותר.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
עיצוב לוגו
לוגו הוא תעודת הזהות של העסק וכאשר מתחילים תהליך של מיתוג עסקי הדבר הראשון שנתחיל איתו זה עיצוב לוגו. הלוגו בדרך כלל יכיל את שם העסק, סלוגן, ואייקון קטן לצד השם.
הסיבה שאנחנו מתחילים את תהליך המיתוג בעיצוב לוגו היא בגלל שהלוגו הולך להופיע בכל שאר האלמנטים/הכלים שאנחנו הולכים להציג בהמשך המאמר ולכן ללא לוגו לא ניתן להמשיך ולהתקדם בתהליך המיתוג.
אם אתם רוצים להבין קצת יותר מה זה לוגו ומה עושים איתו ניתן לקבל תשובות לכל השאלות במאמר הבא.
בבניית אתר לעסק
אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, ואיך אומרים החברים שלנו? "אם אתה לא שם אתה לא קיים". נכון להיום חלק גדול מהלקוחות מגיעים אלינו באמצעות חיפוש בגוגל וכאשר אין לנו אתר תדמית לעסק זה יפגע במיתוג ובשם של העסק באופן משמעותי וזה ימנע מאיתנו פניות מלקוחות פוטנציאליים.
תנסו לחשוב בעצמכם, אם הייתם עושים חיפוש בגוגל על חברה או עסק מסוים שאיתם אתם רוצים לעבוד ולא הייתם מוצאים שום תוצאה בחיפוש. מה הייתם חושבים על התדמית של העסק? סביר להניח שהמחשבה הראשונה שתעלה לכם לראש היא שמדובר על עסק לא רציני ועל מנת להימנע מהמצב גם בעסק שלכם הזה רצוי לבנות אתר לעסק או לפחות עמוד נחיתה.
נייר מכתבים + מעטפה ממותגת
במידה והעסק שלכם מתנהל גם באמצעות שליחת מכתבים ללקוחות אז חשוב למתג כל מכתב ומעטפה שאתם שולחים מהעסק ללקוח.
בדרך כלל מעטפה ממותגת תכיל את לוגו העסק, פרטי יצירת קשר, וכתובת חזרה במידה והדואר לא הגיע לייעדו. דף המכתבים בדרך כלל יכיל כמות מידע דומה ורצוי להשאיר את העיצוב של נייר המכתבים כעיצוב פשוט ובסיסי כדי שלא תצטרכו להדפיס בכל פעם מחדש דף שמכיל רקע והרבה צבעים שגוזלים דיו מהמדפסת.
דרך אגב גם כאשר אתם מתנהלים במייל מול לקוחות ושולחים הצעות מחיר, חוזים ומסמכים נוספים מומלץ לשלוח את הקבצים באופן ממותג ועם הלוגו וכל הפרטים של העסק.
כרטיס ביקור
עם השנים שעוברות יש הרבה בעלי עסקים שטוענים שהם כבר כמעט ולא משתמשים בכרטיס ביקור ועדיין כרטיס הביקור הוא אמצעי מצוין לסיום פגישה עם לקוח.
בין אם מדובר על כרטיס ביקור מודפס או כרטיס ביקור דיגיטלי וודאו שיש לכם את היכולת לאפשר ללקוחות שלכם לשמור את מספר הטלפון ואת פרטי יצירת הקשר שלכם בקלות ויש לוודא שבכרטיס הביקור יהיה גם קישור לאתר ושם הם יוכלו לצפות בפרטים נוספים על העסק.
עמוד פייסבוק עסקי
עוד פריט מיתוג חשוב הוא עמוד פייסבוק עסקי. ביחד עם האתר רצוי ליצור גם עמוד פייסבוק עסקי ולדאוג שלפחות מבט חטוף ומהיר בעמוד יאפשר לצופה לקבל את הרושם שמדובר על עמוד ועסק מקצועי.
בדרך כלל ניתן להשיג את האפקט הזה על ידי עיצוב תמונת נושא לפייסבוק ועל ידי עיצוב פוסטים או מודעות לפייסבוק. נכון להיום קצת קשה להחזיר את ההשקעה מפייסבוק באופן אורגני ולכן מומלץ לא להשקיע סכומים גדולים בקידום העמוד באופן אורגני וההמלצה היא לדאוג בעיקר לכך שעמוד יראה מקצועי בעיקר על מנת שאם יגיעו לשם גולשים הם יבינו שמדובר בעסק רציני ורצוי גם שהעמוד יהיה מקצועי כאשר אתם עושים פרסום ממומן בפייסבוק.
חתימה למייל
הכלי המיתוגי האחרון שנדבר עליו הוא חתימה למייל. למי שלא יודע בכל הודעה שאתם שולחים במייל יש לכם את האפשרות להציג חתימה המכילה את פרטי העסקי, הלוגו שלו, טלפון, כתובות ועוד.
חשוב מאוד להשקיע וליצור עיצוב חתימה מקצועית למייל מאחר ומדובר בהשקעה מאוד נמוכה שהולכת להופיע מכאן והלאה בכל מייל שאתם שולחים ללקוחות שלכם.
חתימה מקצועית תעזור לשפר את המיתוג והתדמית של העסק באופן מאוד משמעותי וכל זה יתרחש בהשקעה כספית נמוכה במיוחד. העלות הנמוכה זה מה שהופך את החתימה למייל לאחד הכלים החשובים ביותר בתהליך המיתוג.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
מה זה לוגו? רק הדבר הכי חשוב שיש לעסק שלכם! רוצים להבין בצורה טובה יותר מה זה לוגו? כמה עולה לוגו? ואיך תוכלו ליצור לוגו איכותי? כל זה ועוד הרבה מידע חשוב בעמוד הבא.
במאמר של היום ננסה להבין מה זה מיתוג. נסביר מה כולל המיתוג, איך להגיע מוכן לתהליך, נסביר מה זה חבילות מיתוג ואיך תוכלו להקטין את עלויות המיתוג באופן משמעותי.
בואו לגלות כיצד מיתוג לעסק יכול למנף את העסק שלכם בעזרת שפה גרפית, אסטרטגיה מגובשת, אפיון העסק ופילוח קהל היעד עם טיפים חשובים למיתוג נכון והבנת מטרות העסק.