סוגי באנרים לגוגל
פרסום ברשת המדיה של גוגל היא אחת מאפשרויות הפרסום היעילות והמובילות שיש לנו בתחום של פרסום ממומן בדיגיטל. חשוב לדעת שגוגל מאפשרים לנו להעלות באנרים מסוגים שונים ובמשך השנים קמו ונפלו סוגים שונים של באנרים. במאמר הבא נציג בפניכם את כל סוגי הבאנרים לפרסום בגוגל לצד המלצות על סוג הבאנרים שכדאי להשתמש בהם בעת פרסום בגוגל.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
באנר סטטי – הבאנר המומלץ ביותר
אז כמו שאתם בטח כבר מצליחים להבין מהכותרת כאשר אנחנו מתחילים תהליך של עיצוב באנרים במרבית המקרים נמליץ על באנר סטטי על פני באנר עם אנימציה. באנרים סטטיים הם הזולים ביותר להכנה והם הקלים ביותר לשימוש. בניגוד לבאנרים מסוגים אחרים גם הכי קל לעבור בשלום את המגבלות של גוגל כאשר מדובר על באנר סטטי.
אם אתם מתחילים קמפיין פרסום בגוגל ואתם חדשים בתחום ולא יודעים מה לבחור אז הדרך הבטוחה ביותר היא עיצוב של באנרים סטטיים.
באנר עם אנימציה פשוטה
סוג נוסף של באנרים הוא באנרים עם אנימציה פשוטה. מדובר בדרך כלל על באנרים שאנחנו מעצבים באמצעות פוטושופ ומוסיפים להם אנימציות פשוטות כמו כפתורים מהבהבים, טקסט מתחלף וכו'… בדרך כלל מדובר על תמונה בפורמט GIF (פורמט תמונה שיכול להכיל אנימציה) וחשוב להבין שפורמט GIF מגביל אותנו בכמות הצבעים שאפשר להכיל בתמונה ולפעמים זה פוגע במעט באיכות התמונה (בעיקר בצורה שבה מוצגים הצבעים).
נכון להיום קשה מאוד להעביר בגוגל באנרים עם אנימציה ולאחרונה הם הגבילו את זמן האנימציה בתמונה לעד 30 שניות והם כמעט לא מקבלים אף באנר עם אלמנט מהבהב (כמו כפתור לחיצה). במרבית המקרים כפתורים מהבהבים זה מה שהופך את הבאנר ליותר לחיץ ומגדיל שיעורי המרה ולכן ברגע שגוגל אסרו את זה הם הפכו חלק גדול מהאנימציות ללא יעילות.
בגלל המגבלות של גוגל נכון להיום אנחנו כמעט ולא ממליצים להשתמש בבאנרים עם אנימציה. ככל שהשנים עוברות גוגל מחמירים את ההגבלות על אנימציה ויכול להיות גם מקרה שבאנר שעומד בהנחיות לא יעמוד בהנחיות בעוד כמה חודשים בשל ההגבלות הרבות שגוגל מוסיפים.
באנרים בפורמט HTML5 – באנרים עם אנימציה מורכבת
לאלו מכם שרוצים ליצור אנימציה מורכבת יותר ניתן לעשות זאת באמצעות באנרים בפורמט HTML5. מדובר כאן על באנרים שבדרך כלל יוצרים באמצעות התוכנה Adobe Animate ואת הקובץ הסופי עם האנימציה מייצאים בתור קובץ HTML (אותם קבצים שבעבר היינו בונים עליהם אתרים).
הקובץ הסופי שמעלים לגוגל בדרך כלל יהיה קובץ ZIP שמכיל את כל קבצי הבאנר עם היכולת לשנות את היעד או את עמוד הנחיתה שאליו יגיע הגולש לאחר לחיצה על הבאנר (אם אתם לא בטוחים איך זה עובד צפו במדריך המסביר מה זה באנר).
כפי שציינו מעל, נכון להיום יש מגבלה של עד 30 שניות לאנימציה בבאנר (מה שאומר שהאנימציה של הבאנר לא יכולה לחזור על עצמה ללא הגבלה) ועל מנת לפרסם באנרים בפורמט HTML בחשבון של גוגל Ads צריך בנוסף חשבון פעיל שבזבז לפחות כמה אלפי שקלים (עד כמה שזכור לנו זה 5,000 ש"ח או דולר אם זה לא השתנה). אם כל ההגבלות האלו גוגל מאותתים לנו שהם פחות רוצים שיעשו שימוש בבאנרים עם אנימציה.
בשל כל המגבלות של אנימציה והמגמה של גוגל להקטין את כמות האנימציה בבאנרים נכון להיום לא היינו ממליצים להשתמש בבאנרים בפורמט HTML5.
באנרים בפורמט פלאש – לא נתמכים בגוגל
בעבר הרחוק אחת הטכנולוגיות הפופולריות ביותר שהייתה קיימת וגם שימשה אותנו לצרכי בניית אתרים הייתה פלאש. את מרבית הבאנרים בעבר היינו יוצרים באמצעות פלאש והיום אפשר ליצור באנרים ברמה דומה עם כמה הגבלות קטנות ב-HTML5 במקום (HTML5 זה בעצם התחליף של פלאש).
בגלל שפלאש מצריך מאיתנו להתקין תוסף חיצוני לדפדפן וגם מסיבה מוזרה לעדכן אותו כל שבוע שבועיים גוגל הכריזו בנקודה מסוימת שהם מפסיקים לתמוך בפלאש ושכל אתר המכיל תוכן בפלאש ייענש בדירוגים, בשל ההכרזה הזאת פלאש היא טכנולוגיה שכבר כמעט ולא משתמשים בה בכלל ובטח שלא לעיצוב באנרים.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
רוצים ליצור קמפיין באנרים בגוגל ולא יודעים איך לבחור את גדלי הבאנרים שיביאו תוצאות? במאמר הבא נציג לכם 10 גדלי הבאנרים לגוגל שמספקים את התוצאות הטובות ביותר.
לפייסבוק ולאינסטגרם יש כמה סוגי מודעות שונים ולעיתים קשה לדעת באיזה סוג מודעה כדאי לבחור. במאמר הבא נציג את כל סוגי המודעות לפייסבוק לצד המלצה באיזה סוג מודעה לבחור.
מעוניינים ביותר חשיפה לעסק? בעזרת באנר שיווקי תוכלו ליצור חשיפה באתרים מוכרים ולהגיע לקהלים חדשים. למדו למה עיצוב באנרים יכול להיות דבר מאוד יעיל לעסק שלכם.