טיפים חשובים למיתוג העסק
אם יש לכם עסק, המיתוג הוא חלק בלתי נפרד ממנו ואף קריטי בכל מה שקשור לנושא של פרסום לעסק ושיווק. מיתוג לעסק עוזר בנוכחות אינטרנטית, הטמעת המותג בקרב הצרכנים, פופולריות בשוק, ונקודות זכות מול המתחרים. במאמר זה נבחן מהם הטיפים החשובים ביותר למיתוג העסק כדי להגיע לתוצאות הרצויות ולהגיע לקהל יעד נוסף.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
פיתוח תוכנית אסטרטגית
הדבר הראשון עליו צריך לחשוב הוא לפתח תוכנית שתעזור לנו להבין יותר את העסק ואיך ניתן למתג אותו בצורה מוצלחת. השאלות אותן נשאל את עצמנו הן: מה העסק שלנו צריך? מהם צרכי הלקוחות שלנו? מהו קהל היעד אליו אנו שואפים להגיע? איזה סוג של מיתוג אנחנו צריכים? וכו'…
כל אלו הן שאלות שחובה לענות עליהן במסגרת אסטרטגיה שיווקית נכונה. לאחר שנלמד מהן התשובות לשאלות אלו, נוכל לגבש תוכנית מיתוג שתזניק את העסק צעד אחד קדימה בנוכחות אינטרנטית חזקה ומיתוג נכון. ללא תוכנית אסטרטגית יצירת מיתוג לעסק תהפוך למשימה יותר מורכבת ופחות יעילה. ללא מטרות יהיה קשה לראות את היעד.
אפיון קהל היעד
חשוב להסתכל על העסק דרך עיניהם של קהל היעד. מה הגולשים מחפשים באינטרנט? מה הם צריכים? איך אפשר לענות על הצורך שלהם בצורה היעילה והטובה ביותר? אם נצליח לענות על שאלות אלו, נוכל לחזק את המותג ולבסס אותו באמצעות קריאייטיב חזק, קהל יעד קבוע וחדש ובניית שפה גרפית שתתאים לקהל הרצוי.
סקר שוק נרחב הוא אפקטיבי במיוחד בעת יצירת מיתוג לעסק, והוא יכול לעזור בפילוח קהל היעד, צרכיו השונים, מעמד, תחביבים, תחומי עניין, וגילאים. כל מה שיכול לעזור לנו להבין את הקהל שלנו ולעזור לו עם מה שהוא מחפש.
מיתוג חדש לעסק
לא מעט בעלי עסקים לא יהיו מרוצים מהמיתוג הנוכחי שלהם, בין אם זה הקריאייטיב, התוכן, קידום האתר, פרסומות שונות, קידום ממומן, לוגו, והעיצוב הגרפי שלהם. חשוב לרענן את המיתוג מפעם לפעם ולעשות לו מה שנקרא ReBranding כמו לא מעט חברות גדולות. כך ניתן להגיע לקהל נוסף ולחזק את שם המותג.
ברוב המקרים, המיתוג החדש יעלה על המיתוג הישן. בין אם זה עיצוב לוגו ישן ולא עדכני מחדש, תוכן שכבר לא רלוונטי לעסק, אתר שמציג את העסק בצורה שגויה, חווית משתמש לא נעימה, או אי מענה על צרכי הלקוחות. מיתוג לעסק יכול להיות דבר לא זול, אבל הכרחי בעולם דינמי שמשתנה מדי יום ביומו.
מותג חזק בשוק
אין ספק שלהפוך למותג זה לא דבר פשוט וזה לא לוקח שבוע או חודש אלה לעיתים שנים רבות. כשיש שם חזק בשוק, המותג ימשוך לקוחות באופן אוטומטי. הלקוחות כבר מכירים את העסק ויודעים שהוא ייתן מענה לכל צרכיהם, גם מבחינת המוצרים וגם מבחינת שירות לקוחות.
מיתוג לעסק זהו דבר הכרחי על מנת לחזק את העסק ולהפוך אותו לידוע בקרב הצרכנים. בין אם זו נוכחות אינטרנטית חזקה, בניית אתר תדמית, לוגו ייחודי, שפה גרפית אחידה, ומשהו שאיתו הצרכנים יכולים להזדהות בכל מצב ובמיוחד בתקופות מעט מאתגרות.
ללא מותג אתם עוד עסק אחד מבין מאות/אלפי העסקים הקיימים ולעיתים ללא נקודות ייחוד לא תהיה לכם זכות או יכולת קיום בשום כל כך תחרותי כמו השוק בישראל.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
מרבית האתרים הבנויים ברחבי הרשת הם אתרי תדמית שהמטרה שלהם היא להציג את מה שיש לעסק להציע. אם אתם עדיין לא בטוחים מה זה אתר תדמיתי כנסו למאמר הבא.
בשנים האחרונות החשיבות של תצוגת האתר במובייל גדלה ואתר שלא מותאם למובייל יגרום להפסדים רבים. במאמר זה נדבר על חשיבות התאמת אתר למובייל.