טיפים לעיצוב לוגו מקצועי לעסק
לוגו, לוגו , לוגו אם אתם עדיין לא יודעים מה זה לוגו אז חשוב להבין שכאשר אתם פותחים עסק חדש ומתחילים תהליך של מיתוג הדבר החשוב ביותר בתהליך זה העיצוב של הלוגו. על מנת לעבור את הפרויקט החשוב של יצירת לוגו בהצלחה ננסה לסייע לכם עם כמה טיפים חשובים ביותר שכדאי להכיר לפני שמתחילים את התהליך של עיצוב לוגו לעסק.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
בחירת שם וסלוגן
אז לפני שאנחנו בכלל מתחילים לדבר על עיצוב לוגו הטיפ הראשון שנוכל לתת לכם הוא לבחור את השם לעסק. לוגו הוא בעצם אלמנט גרפי שמכיל את שם העסק ולעיתים גם את הסלוגן (משפט המתאר את פעילות העסק או משפט מנחה) ובמקרים מסוימים גם יהיה אייקון לצד הלוגו.
חשוב מאוד להשקיע את הזמן הנדרש בחשיבה ובחירה של שם קליט וקצר שיאפשר לכל מי שצופה בלוגו ולכל מי ששומע את שם העסק להבין מה התחום עיסוק שלכם. במידה ובחרתם בשם שלא עוזר להבין את העיסוק של העסק אז חובה להוסיף סלוגן שיעזור להבין מה אתם עושים גם כאשר השם של העסק לא מספק את התשובה הנחוצה.
באופן כללי ההמלצה היא להקדיש את הזמן ולבחור שם פשוט וקל להבנה ויש לוודא שאין חברות קיימות המחזיקות באותו השם. רצוי בעיקר גם לבצע בדיקה ולוודא שאין סימן מסחרי רשום על שם העסק שאתם רוצים לפתוח. ניתן ללחוץ כאן לבדיקה סימן מסחרי ישראלי.
יצירת לוגו פשוט ולא מורכב
לפני כמה חודשים קיבלנו טלפון מבעלת עסק חדשה שביקשה שניצור עבורה לוגו. אותו בעלת עסק שעוסקת בתחום הבנייה והפרויקטים ביקשה ליצור לוגו ובלוגו היא רצתה את שם החברה ולצד הלוגו אייקון המכיל בניין, שבתוכו יש פסל, ולצד הפסל יש עובדים, והבניין מחולק לקומות עם מדרגות.
אז לא, ממש, ממש לא. לוגו אמור להיות אלמנט/סמליל פשוט ולא תמונה של ואן גוך. כאשר עושים מיתוג לעסק חשוב להבין שכל מוצר או כל אלמנט גרפי של העסק הולך להכיל את תמונת הלוגו. במרבית המקרים הלוגו גם יופיע כתמונה קטנה וככל שהלוגו יותר מורכב כך יהיה יותר קשה להשתמש בו.
לצורך הדוגמא אם אתם נמצאים כרגע בתהליך של בניית אתר תדמית לעסק ואתם צריכים להוסיף את הלוגו לתוך האתר. כאשר הלוגו מורכב, גדול ומגושם יהיה מאוד קשה להכניס אותו לתוך התבנית של האתר. אם הלוגו מכיל תמונה מורכבת אז יהיה קשה להתאים את הלוגו לרקעים שונים וזאת גם מגבלה רצינית.
נסו להסתכל על הלוגואים של כל החברות הגדולות, גוגל, אמזון, פייסבוק, אפל, קוקה קולה, מקדונלדס ועוד…. מה משותף לכולם? באופן יחסי למראית עין כל הלוגואים נראים פשוטים מאוד (בפועל הם ממש לא) אבל לוגו פשוט הוא לוגו שנראה יותר מקצועי במרבית המקרים ויותר קל לעבוד איתו.
המטרה היא ליצור לוגו פשוט עם כמה שפחות צבעים ובמידה ויש אייקון ללוגו רצוי שהוא יהיה כמה שיותר פשוט. לוגו פשוט הוא לוגו זכיר והוא גם לוגו שיותר וקל יותר לעבוד איתו.
מחקר מתחרים ובידול
שלב נוסף בתהליך של עיצוב לוגו ובכלל בשלב של מיתוג לעסק זה מחקר מתחרים. לפני שאנחנו מתחיל לעצב לוגו תחילה נרצה להבין מיהם המתחרים בשוק ומה הם עושים.
למחקר מתחרים יש כמה סיבות. הראשונה היא להבין מהם המגמות של השוק ומהם האלמנטים שבהם משתמשים המתחרים על מנת לאפיין את הפעילות העסקית שלהם.
הסיבה השנייה והמרכזית יותר למחקר המתחרים היא לייצר בידול בין העסק שלנו לבין העסק של המתחרים. כמו שלכל אדם יש תעודת זהות שונה גם לכל עסק יש תעודת זהות שונה שקוראים לה לוגו. עלינו לוודא שהלוגו הוא לא העתק או עיצוב הקרוב מידי למתחרים הקיימים ונוכל לעשות זאת רק לאחר בדיקת שוק מקיפה.
שימוש במעצב מקצועי
חשוב להבין שככל שאתם נותנים יותר משמעות לעסק נושאים כמו כמה עולה לוגו ומה הלוגו הכי זול שאפשר להשיג הם נושאים שצריכים לקבל חשיבות משנית. בחירת מעצב לוגו שגובה 200 ש"ח תהיה בחירה לא חכמה שתעלה לכם ביוקר בהמשך הדרך.
חשוב מאוד למצוא מעצב לוגואים מקצועי שיידע ללוות אתכם בתהליך, שיידע לשאול את השאלות הנכונות ויידע לספק תוצאות טובות ואיכותיות. אז הטיפ האחרון של המאמר וגם החשוב ביותר זה לבחור מעצב מקצועי שיעשה עבורכם את העבודה.
יוחאי ירמיהו
נעים מאוד, שמי יוחאי ירמיהו ואני עוסק בתחום של עיצוב גרפי, בניית אתרים ובכל העולם הדיגיטלי למעלה מעשור וחצי.
נכון להיום ההתמחות שלי היא בניית אתרים בוורדפרס. אני מפתח אתרים מ-0 עם תבנית בפיתוח אישי, יש לי למעלה מ-15 תוספים לוורדפרס שפיתחתי ושחררתי בחינם (תורידו אותם) ואם אתה מחפשים נינג'ה מומחה לוורדפרס זה אני :-).
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
לוגו הוא אחד הכלים החשובים ביותר להצלחה של העסק. במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה לוגו, מה המטרות שלו ולמה המחיר של לוגו יכול לנוע מכמה מאות שקלים לעשרות אלפים.
למי שלא הצליח לפצח את התעלומה של מה זה מיתוג tz חשוב להבין שמיתוג זה התהליך שבו יוצרים את השפה והמסרים kעסק. איך יוצרים את השפה ובאילו כלים? נלמד אתכם במאמר הבא.
מה זה לוגו? רק הדבר הכי חשוב שיש לעסק שלכם! רוצים להבין בצורה טובה יותר מה זה לוגו? כמה עולה לוגו? ואיך תוכלו ליצור לוגו איכותי? כל זה ועוד הרבה מידע חשוב בעמוד הבא.